Donderdagavond reed ik naar Schiphol om onze lang verwachte en welkome gast op te halen. Mijn vriendin Shannon uit Amerika.
Haar tweede bezoekje aan ons land en dit keer helemaal alleen de overstap gemaakt. Ze was er best een beetje zenuwachtig voor maar ze deed het! En natuurlijk ging alles goed en kwam ze veilig en nog fris en fruitig aan na een lange reis.
Zo blij dat ze er eindelijk is!
Na een goede en welverdiende nachtrust druppelden vrijdagochtend de vriendinnetjes binnen. Voor sommigen een eerste kennismaking en voor anderen een heerlijk weerzien.
Jacqueline had haar beroemde appeltaart gebakken, uiteraard wordt die geserveerd mét slagroom! Eén van Shannon's favoriete lekkernijen.
Ada maakte de soep, Jana de sandwiches, Bernadet nam lekkers mee voor de thee..... wat een feestje weer zo'n dag samen. De huiskamer omgebouwd tot een snij-strijk en naaikamer....heerlijke chaos, ik hou er van! Er werden weer heel veel leuke cadeautjes uitgewisseld over en weer. Zo leuk om elkaar te kunnen en mogen verrassen met een aardigheidje.
In september had ik mijn top aan Shannon mee gegeven toen we elkaar ontmoeten in Moab. In de tussen tijd heeft
Emily mijn top prachtig gequilt, de achterkant alleen is al supermooi!
En de voorkant nog mooier, prachtig uit de vrije hand gequilt. Ik ben er zo blij mee! Mijn vader kwam even langs en kon het mooie quiltwerk ook waarderen.
Tussen, koffie, thee en lunch werd er hard doorgewerkt en sneller dan we zelf hadden verwacht waren de 'Bloem bags' klaar. Alleen de lintjes ontbreken nog, die worden nog gekocht.
Supertrots met onze tasjes!
Alle machines weer ingepakt en iedereen uitgezwaaid en Shannon en ik spoeden ons naar de basisschool van Rosa om haar op te halen. Rosa was 6 maanden toen Shannon hier was de vorige keer maar ze 'kent' haar natuurlijk van foto's en verhalen. Het was dan ook net of ze elkaar al vaker hadden ontmoet, het was gelijk 'dikke mik' tussen die twee. En het leuke was dat Rosa Shannon goed verstaat en zelfs met wat nadenken heel goed in staat is om de woorden in het Engels te vinden om te antwoorden.
En natuurlijk ook een goede oefening voor Rosa om Engels te spreken. Ik oefende vroeger met onze dochter altijd Engels tijdens de afwas, dan spraken we Engels met elkaar. Misschien met Rosa ook af en toe een half uurtje alles in het Engels doen......
Vandaag stond er een leuk tripje op het programma, naar Quiltstudio het Gooi in Eemnes.
Omdat het een mooie winkel is, die Shannon nog niet heeft bezocht in Nederland en.....omdat Else daar dicht in de buurt woont en ze beiden héél blij waren om elkaar weer te ontmoeten na al die jaren!
En als klap op de vuurpijl had ook Tjitske de reis naar het Gooi gemaakt voor een weerzien!
Ook hier was het weer een enig om te zien hoe blij je kunt zijn om elkaar weer te ontmoeten!
Wat een rijkdom toch zulke mooie vriendschappen.....
We hebben heerlijk kunnen winkelen en snuffelen tussen de lapjes en notions.......
Hier en daar verdwenen er lapjes in de mandjes.....worden we blij van lapjes? Ja hoor, héél blij!
We werden heerlijk voorzien van koffie en thee en na alle cadeautjes van gisteren waren er ook vandaag weer tasjes met leuks om uit te pakken. Zoals dit schattige olifantje die de naam 'Bumpy's' krijgt, vrij vertaald van 'Boompies'.
Is het geen dotje, ook weer gemaakt door de vaardige handen van Else.
We hadden nog uren kunnen zitten, en kletsen maar we moesten verder, het was inmiddels tijd voor de lunch. Dus even snel afrekenen....
En op naar onze volgende stop voor een heerlijke lunch.
En die was ook weer heel gezellig, maar dat is wel duidelijk denk ik......
Veel te snel is zo'n dagje voorbij en scheiden zich onze wegen. Allemaal weer op weg naar huis..... Wij namen de toeristische route terug door Laren en Hilversum en langs de Vinkeveense Plassen om Shannon ook nog iets anders te laten zien van ons landje dan de snelweg. De kleuren van de bomen waren gelukkig nog prachtig!
En Shannon en ik eindigde onze dag vandaag met een onvervalst Patatje mét en een kroket.
Een delicatesse voor Shannon.
Nu op naar ons volgende avontuur! Het gaat nu echt bijna gebeuren, ons eerste echte AQR (American Quilt Retreat)......ik hoop de tijd te vinden tussen de bedrijven door om jullie up to date te houden!
Happy Stitching!
Yvonne