zondag 17 november 2019

Het is bijna zo ver.......

Vanochtend hadden Shannon en ik een relaxte ochtend, een beetje lummelen, ik maakte nog wat steekjes aan de bindings van een paar Bloem bags. Eigenlijk een beetje wachten op het moment dat we zouden gaan inpakken. Als ik keek naar alles wat mee moest in de auto kreeg ik het een beetje benauwd. Gelukkig hadden we Ada als back up. Zij komt ook naar de retreat dus zij zou nog wel iets kunnen meenemen.

Maar wonder boven wonder lukte het om alles in de auto te laden en ook nog wat zicht te hebben tijdens het rijden.
Tussen de middag gingen we op weg, onderweg even gestopt voor de lunch. Shannon probeert iedere keer iets nieuws....vandaag: Tomatensoep, kaasstengel en saucijzenbroodje.....waarom ook niet?
We besloten deze week last minute om al een dag eerder af te reizen en niet ver van ons retreat te overnachten. Marianne kwam met dat lumineuze idee en we ontmoeten elkaar in het hotel.
Het was een frisse maar stralende dag vandaag en voor het donker wordt wilden we nog even een wandeling maken door Harderwijk. Ik was nooit verder geweest dan het Dolfinarium.....zoals denk ik half Nederland......

Harderwijk, heeft prachtige stadspoorten, stadsmuren en een historisch centrum.
We zagen zelfs een bakker waar nog ouderwets Sinterklaas snoepgoed te zien was in de etalage. Allerlei marsepein figuren, die hadden Marianne en ik al jaren niet meer hebben gezien, maar ons nog herinneren uit onze kindertijd, leuk!
En....we vonden het huis van Sinterklaas hier ook, prachtig versierd......

De zon ging prachtig onder boven het Wolderwijd.
En wij genoten van een verrukkelijke maaltijd en van elkaars gezelschap. Nog even genieten van de rust voor we los gaan.....de komende dagen zullen druk zijn, maar we verheugen ons er erg op.
We zijn er klaar voor!
Happy Travels!
Yvonne

zaterdag 16 november 2019

Let the fun begin......!!!


Donderdagavond reed ik naar Schiphol om onze lang verwachte en welkome gast op te halen. Mijn vriendin Shannon uit Amerika.
Haar tweede bezoekje aan ons land en dit keer helemaal alleen de overstap gemaakt. Ze was er best een beetje zenuwachtig voor maar ze deed het! En natuurlijk ging alles goed en kwam ze veilig en nog fris en fruitig aan na een lange reis.
Zo blij dat ze er eindelijk is!
Na een goede en welverdiende nachtrust druppelden vrijdagochtend de vriendinnetjes binnen. Voor sommigen een eerste kennismaking en voor anderen een heerlijk weerzien.
Jacqueline had haar beroemde appeltaart gebakken, uiteraard wordt die geserveerd mét slagroom! Eén van Shannon's favoriete lekkernijen.
Ada maakte de soep, Jana de sandwiches, Bernadet nam lekkers mee voor de thee..... wat een feestje weer zo'n dag samen. De huiskamer omgebouwd tot een snij-strijk en naaikamer....heerlijke chaos, ik hou er van! Er werden weer heel veel leuke cadeautjes uitgewisseld over en weer. Zo leuk om elkaar te kunnen en mogen verrassen met een aardigheidje.
In september had ik mijn top aan Shannon mee gegeven toen we elkaar ontmoeten in Moab. In de tussen tijd heeft Emily mijn top prachtig gequilt, de achterkant alleen is al supermooi!
 
En de voorkant nog mooier, prachtig uit de vrije hand gequilt. Ik ben er zo blij mee! Mijn vader kwam even langs en kon het mooie quiltwerk ook waarderen.
Tussen, koffie, thee en lunch werd er hard doorgewerkt en sneller dan we zelf hadden verwacht waren de 'Bloem bags' klaar. Alleen de lintjes ontbreken nog, die worden nog gekocht.
Supertrots met onze tasjes!
Alle machines weer ingepakt en iedereen uitgezwaaid en Shannon en ik spoeden ons naar de basisschool van Rosa om haar op te halen. Rosa was 6 maanden toen Shannon hier was de vorige keer maar ze 'kent' haar natuurlijk van foto's en verhalen. Het was dan ook net of ze elkaar al vaker hadden ontmoet, het was gelijk 'dikke mik' tussen die twee. En het leuke was dat Rosa Shannon goed verstaat en zelfs met wat nadenken heel goed in staat is om de woorden in het Engels te vinden om te antwoorden.
En natuurlijk ook een goede oefening voor Rosa om Engels te spreken. Ik oefende vroeger met onze dochter altijd Engels tijdens de afwas, dan spraken we Engels met elkaar. Misschien met Rosa ook af en toe een half uurtje alles in het Engels doen......

Vandaag stond er een leuk tripje op het programma, naar Quiltstudio het Gooi in Eemnes.
Omdat het een mooie winkel is, die Shannon nog niet heeft bezocht in Nederland en.....omdat Else daar dicht in de buurt woont en ze beiden héél blij waren om elkaar weer te ontmoeten na al die jaren!
En als klap op de vuurpijl had ook Tjitske de reis naar het Gooi gemaakt voor een weerzien!
Ook hier was het weer een enig om te zien hoe blij je kunt zijn om elkaar weer te ontmoeten!
Wat een rijkdom toch zulke mooie vriendschappen.....
We hebben heerlijk kunnen winkelen en snuffelen tussen de lapjes en notions.......
Hier en daar verdwenen er lapjes in de mandjes.....worden we blij van lapjes? Ja hoor, héél blij!
We werden heerlijk voorzien van koffie en thee en na alle cadeautjes van gisteren waren er ook vandaag weer tasjes met leuks om uit te pakken. Zoals dit schattige olifantje die de naam 'Bumpy's' krijgt, vrij vertaald van 'Boompies'.
Is het geen dotje, ook weer gemaakt door de vaardige handen van Else.
We hadden nog uren kunnen zitten, en kletsen maar we moesten verder, het was inmiddels tijd voor de lunch. Dus even snel afrekenen....

En op naar onze volgende stop voor een heerlijke lunch.
En die was ook weer heel gezellig, maar dat is wel duidelijk denk ik......
Veel te snel is zo'n dagje voorbij en scheiden zich onze wegen. Allemaal weer op weg naar huis..... Wij namen de toeristische route terug door Laren en Hilversum en langs de Vinkeveense Plassen om Shannon ook nog iets anders te laten zien van ons landje dan de snelweg. De kleuren van de bomen waren gelukkig nog prachtig!
En Shannon en ik eindigde onze dag vandaag met een onvervalst Patatje mét en een kroket.
Een delicatesse voor Shannon. 
Nu op naar ons volgende avontuur! Het gaat nu echt bijna gebeuren, ons eerste echte AQR (American Quilt Retreat)......ik hoop de tijd te vinden tussen de bedrijven door om jullie up to date te houden!
Happy Stitching!
Yvonne


zondag 10 november 2019

Herfstkleuren...Fall colors....

Ik hou van de kleuren van de herfst, hier aan de kust zie je niet zoveel rood en oranje maar toch is het genieten van de bladeren die kleuren. Zo ongeveer aan e overkant van waar ik werk in Den Haag beginnen de Scheveningse Bosjes. Dit 111 hectare grote park is prima geschikt voor een wandeling tussen de middag in de pauze. Fijn als het dan even niet regent en je een half uurtje naar buiten kunt.
 Zaterdag begon nat, heel nat.....het kwam met bakken uit de hemel. Helemaal niet erg op een vrije dag. Maand vijf van de Buhl hebben we ontvangen en heerlijk aan het voorbereiden geweest.
 En ik verkeer in goed gezelschap, Utah is niet weg te slaan als er lapjes op tafel komen. Een echte quiltkat dus.
 Na regen komt zonneschijn, een koude maar stralende dag vandaag, de zon scheen al vroeg en verjaagde de ochtendmist snel.
 Met Bernadet en Jacqueline vanochtend naar Leiden gefietst waar een Stoffenmarkt was.
 Kraam na kraam, te kust en te keur.....heerlijk lopen snuffelen en voelen.....ook was dat wel heel koud, dus af en toe snel de handschoenen weer aan!

 Mooie stofjes gevonden voor een tas die we deze winter willen gaan maken.  En mooie stof voor een tafelkleed.
 De nieuwe applicatie bloemen van maand 5 zitten op de rand gelijmd, nu nog appliqueren. En de blokken hebben ook hun bloemetje gekregen.
Weer genoeg te doen deze week!
Happy Stitching!
Yvonne

zondag 3 november 2019

November.....herfstmaand

Regen, wind.....we hebben er al genoeg van gehad de afgelopen maand maar de laatste dagen van oktober waren weliswaar fris maar ook zonnig. Woensdag het nog even waar genomen en heerlijk een stuk door de duinen gefietst. Zon op je gezicht, wind door je haren, lekker warme jas en handschoenen aan.....genieten!
 Het draaiboek voor de Quilt retreat ligt klaar, nog een paar kleine dingetjes regelen en dan zit de voorbereiding er op....nog maar 2 weken dan gaan we van start met ons allereerste Quilt retreat. We hebben er zo'n zin in!
 Deze week de sterrenblokken aan elkaar gezet, gemaakt van de layercake die ik in mei van onze quiltvriendinnen uit Virginia kreeg. Na elke rij legde ik de lap op de grond om te kijken hoe ik de volgende rij er aan moest naaien. Zeer tot genoegen van Missy want die probeerde er onder te kruipen. Iets dat natuurlijk niet lukte......
 Uiteindelijk zaten alle rijen met blokken aan elkaar. Nu nog even quilten en dan heb ik weer een sjieke tafelloper.
 Opa is bezig nieuwe planken in de schuur te maken, er wordt dus heel wat verplaatst en opgeruimd. Dat vindt Rosa heerlijk, ze kwam een doekje halen om het houtwerk eens lekker schoon te maken. Super zo'n kleindochter!
 Het schaatsseizoen is weer begonnen. Wij genieten daar altijd enorm van. Spannend om de wedstrijden te volgen, wat hebben we toch veel getalenteerde schaatsers in ons kleine landje!

En bij spannende wedstrijden hoort traditie getrouw een stevige Bruine Bonensoep. De eerste van dit seizoen maar er zullen deze winter vast nog veel pannen vol gemaakt worden!
 Maand 5 van de Buhl is weer ontvangen, de volgende rand kan worden geappliqueerd en het maken van de blokken gaat ondertussen ook door. Dit is de stand tot nu toe. 20 blokken van de 64 af.
Happy Stitching!
Yvonne