vrijdag 8 maart 2024

Bezoek uit Utah!

 Ben je thuis in Maart? Vroeg Shannon me een paar maanden geleden. Daarbij een foto van een ticket.

Ja! We zijn thuis, zou ze komen? Wa het een grapje?  Nee, geen grap ze zou echt komen en niet alleen. Dochter Kaitlyn en vier vriendinnen, Charlene, Deanne, MaryAnn, and Wendy kwamen ook mee. Geweldig! Dat wordt een feestje!

Toen Alex en ik eind januari bij Shannon waren, ontstond er al snel een soort van ‘werkoverleg’, er was wel het een en ander te plannen. Zoals bijvoorbeeld vervoer…..

Dinsdag vertrok de groep vanuit Salt Lake City…..wat een geweldige Quilt jasjes hebben ze aan!

Waar ik ze woensdagochtend om 09.00 uur stond op te wachten. Het duurde even, maar daar waren ze dan. De koffers lagen al op de band.

Bepakt en bezakt….wat ontzettend leuk om iedereen te zien. Deanne had ik nog niet ontmoet, de anderen ken ik al een poosje van de retreat en Corn Wagon.
Na lang zoeken was het gelukt een 7-persoons bus te vinden en te huren. Alex en ik waren die dinsdag middag gaan ophalen. Maar een bus voor 7 personen en zoveel bagage….! Hoe dan?
Toen elk plekje waar een koffer kon staan bezet was, waren er nog een aantal koffers over.
Maar linksom of rechtsom. De koffers moesten mee.
Dus werd er gepropt, op koffers gezeten of juist op schoot genomen en het lukte de deuren te sluiten met alle bagage aan boord. Het begint al hilarisch!
Gelijk bij aankomst kreeg ik van Shannon ook zo een superleuk quilted jasje in mijn handen geduwd, anders zou ik zo buiten de groep vallen de komende 10 dagen. Wat ontzettend leuk! 
En wat het extra speciaal maakt is dat deze jasjes, die verkocht worden bij Target in Amerika een co- productie is van Target en de Gee’s Bend quilt groep in Amerika.



Dat maakt het extra speciaal waardoor ik het met nog meer plezier zal dragen!


De dames afgezet bij hun Duinwoning vlak bij het strand. Ze kunnen even een dutje doen na de lange vlucht zodat ze de rest van de dag door kunnen komen. In de middag haal ik ze weer op.



Ik had wat eerste basisbehoefte al in de woning achtergelaten voor aankomst, maar er moeten natuurlijk nog wel wat boodschappen worden gedaan. Het wordt een avontuur door de supermarkt, ze zien zoveel dingen die ze niet kennen. De mandjes en kar zijn al snel goed gevuld.
Daarna gaan ze mee naar ons huis, waar natuurlijk de nodige quilts geshowd worden. Zoals de sterrenquilt.

Voor de dames ook een welkomst cadeautje met een Hollands tintje.

En een Mongolian beef gemaakt in de slow cooker.
Na de maaltijd de dames naar hun huisje gebracht voor een hopelijk goede nachtrust na deze lange dag.

Donderdagochtend, een stralend zonnetje als ik de dames op ga halen. Ze zijn nog wat brak, want slecht geslapen de eerste nacht. Maar de adrenaline giert en dat maakt dat ze staan te popelen om op avontuur te gaan.
Op naar Voorhout, waar we de trein naar Amsterdam pakken.


De reserveringen voor de dag zijn gemaakt door Shannon, we beginnen bij Lovers voor de rondvaart.



Het blijft de beste manier om Amsterdam te verkennen vanaf het water.

Daarna lopen we richting het IJ om de pond te nemen.
De dames hebben het koud, ondanks het zonnetje. In Utah kan het makkelijk een graad of 10 vriezen, maar dan voelt het veel minder koud aan dan de +10 hier. Dat komt door de wind en de vochtigheidsgraad.
Gelukkig helpt het lopen om wat warm te worden en kunnen we al snel weer naar binnen. We gaan naar ‘This is Holland’.


Even de koude ledematen weer wat opwarmen, daar is zo’n quiltjasje ook goed voor.

Terwijl je wacht om naar binnen te gaan, kan je Trivia spelen om Nederland wat beter te leren kennen.
We gaan door twee ruimten waar we worden meegenomen in de geschiedenis en het heden van Nederland en daarna komen we in de eigenlijke attractie, een ‘vlucht’ over Nederland. Het lijkt levensecht, een fantastische ervaring waarbij ik me bedenk hoe mooi ons kleine landje op sommige plaatsen toch is.
Uiteraard eindigt het feest in de gift shop.
In het naastgelegen restaurant Butcher kunnen we terecht voor de lunch. We beginnen alvast met bitterballen, die voor sommigen een tractatie zijn, maar die niet door iedereen direct worden omarmd.


Kaitlynn en MaryAnne zijn ondertussen op het dak aan het schommelen, volgens hen een geweldige ervaring. Misschien leuk voor een uitje met Rosa om te doen!


Daarna genieten we gezamenlijk van een heerlijke lunch. Die ging er wel in, het was inmiddels 15.00 uur!
En dan op een holletje naar Petra Prins want die sluit om 17.00 uur….

Er worden heel wat lapjes bewonderd en geaaid, gewikt en gewogen, welk patroon, lapje, of kit mag er mee?





Uiteindelijk worden de keuzes gemaakt, de lapjes gesneden, patronen opgezocht en soms gevonden in de kelder en gaat Annet vandaag laat naar huis want we overschrijden de sluitingstijd schromelijk.
Maar dan is iedereen wel helemaal happy met de mooie aankopen! 
De terugreis gaat voorspoedig en om 19:00 uur rijden we het erf thuis op. Juist als Jacqueline ook aan komt fietsen voor de Bee. Jammer dat Bernadette er niet bij kan zijn, zij is echter fijn vakantie aan het vieren op Siciliƫ. Ook leuk!
We brengen een paar heerlijke uurtjes samen door, steekjes worden er niet gezet, maar gelachen des te meer. De dames maken kennis met nog wat meer Hollandse heerlijkheden zoals Rondo’s en Hollandse kazen met noot, brandnetel etc.

Toen ik de dames ophaalde in de ochtend werd ik verrast door een geweldige kit met patroon en een mooie kaart met zoveel lieve woorden dat ik er gewoon emotioneel van raakte. Veel te veel en te lief.



Ik weet nu in ieder geval wat mijn volgende project gaat worden! Mijn handen jeuken om er aan te beginnen.



Er waren ook lieve cadeautjes van Shannon, MaryAnne en Wendy, ik voel me als een kind dat jarig is. 


De dames moe maar voldaan weer terug gebracht naar hun vakantiewoning. Hopelijk slapen ze goed en hebben ze vandaag weer zin in een nieuw avontuur.

Happy Travels in Holland!

Yvonne


zondag 3 maart 2024

Na de vakantie……

 Na de vakantie neemt het leven weer het gewone ritme aan, of nou ja, gewoon….. De eerste week was er weer een vol afspraken. 

Maar eerst was het tijd om na terugkomst van het midweekje alles uit te pakken en de koffers weer op te bergen. De sterren quilt mocht gelijk op bed en is direct door Utah en Missy gekeurd en goed bevonden. Ze zijn er niet van af te slaan, dat wordt binnenkort dus wassen.

Jacqueline vierde in de quilt midweek haar verjaardag en naar goed gebruik gaf zij cadeautjes op de Bee, een leuk leesbrilletje van Riley Blake en een heerlijke Bunzlau mok. Ideaal voor mijn ochtend cappuccino.
Er waren bezoeken aan huisarts en ziekenhuis voor o.a. Mammografie. Ik mag weer een jaar wegblijven. Nooit leuk dat onderzoek, maar ik ben altijd blij dat ik in de gelegenheid ben om het te mogen ondergaan dicht bij huis. Het is toch een zegen om een goed ziekenhuis in de buurt te hebben.

Nu we op inductie koken, moest ook mijn oude vertrouwde snelkookpan het veld ruimen en moest ik op zoek naar een andere of toch iets anders. Ik koos voor een Instant pot waarin je van alles kunt doen. 

Wat een geweldig apparaat! Mijn Bruine Bonensoep was in een mum van tijd klaar. De vriezer is weer gevuld.
Van Ellie kregen we in de midweek pakketjes met stof voor het maken van dit leuke tasje. Ik had geen naaimachine meegenomen, dus thuis aan de slag, tussen de bedrijven door, elke dag een stukje.
En na een week is het dan ook klaar!
Ada had de hare al voorzien van vrolijke Narcissen en dat vond ik zo leuk dat ik ook een potje kocht. Staat wel heel gezellig zo.

Afgelopen donderdag ook weer gezellig het QuiltcafƩ in de Bibliotheek gehouden. Ondanks de regen een volle tafel met dames. Fatima showde haar sterren, ze schiet al aardig op naar een top voor een ƩƩnpersoons bed.

Lida maakt een quiltje naar een voorbeeld uit het Quiltnieuws van het Quiltersgilde. Heel vrolijk met al die scraps.
En Nelleke is aan het bedenken wat ze gaat maken van haar allereerst quilt project, een kussen of toch een quiltje voor op tafel.
Martine maakt een quilt naar een patroon van Kathleen Tracey, de ‘Schoolgirl Sampler’.

Zo is er altijd genoeg te bewonderen en wordt er gezellig gekletst en vliegt een ochtend weer voorbij.

Vriendin Greta kwam langs en nam deze hexagonnen mee.  Jaren geleden enthousiast aan begonnen, maar nooit afgemaakt. Nu liggen ze bij mij….wie weet, wordt het ooit nog iets.
Greta is meer van het haken zoals deze gepimpte Appie tas. Ze maakt ze voor de Fancy Fair van het verzorgingshuis waar ze werkt.

Ik ben nog steeds aan het bedenken wat mijn nieuwe project gaat worden, wil eigenlijk nu het nog kan eerst nog even wat quilten aan ‘My Happy Place’ voor het te warm wordt met een quilt op schoot. Dan ga ik wel weer wat patchen denk ik.


Happy Stitching!

Yvonne